سنجش میزان افسردگی

سنجش میزان افسردگی

Beck Depression Inventory (BDI)


افسردگی بِک

سنجش میزان افسردگی

Beck Depression Inventory (BDI)


افسردگی بِک

  • 21
    تعداد سؤال‌ها
  • 10 دقیقه
    زمان اجرا
  • 31
    تعداد اجرا
  • 21
    تعداد سؤال‌ها
  • 10 دقیقه
    زمان اجرا
  • 31
    تعداد اجرا
هدف

ارزیابی شدت افسردگی

این پرسشنامه برای افراد 13 سال به بالا طراحی شده است.
 

مبلغ آزمون بعد از پاسخ به سؤالات (و قبل از نمایش خروجی آزمون) از شما دریافت خواهد شد. توجه : درصورت تمایل می‌توانید هم‌اکنون نسبت به اشتراک خود در سایت اقدام نمایید (از طریق منوی کاربری - خرید اشتراک). دراینصورت با اجرای همه‌ی آزمون‌های سایت تا پایان اشتراک، از شما مبلغی بابت آن دریافت نخواهد شد.

این پرسشنامه برای نخستین بار در سال 1961 توسط آرون بِک، بکوارد، مندلسون، مارک و ارباف تدوین شد. در سال 1996، بِک و همکارانش برای تحت پوشش قرار دادن دامنه وسیعی از نشانه ها و برای هماهنگی بیشتر با ملاک های تشخیصی اختلال افسردگی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM IV) یک تجدید نظر اساسی انجام دادند. پرسشنامه افسردگی بِک ویرایش دوم، شکل بازنگری شده پرسشنامه افسردگی بِک است که جهت سنجش شدت افسردگی تدوین شده است. فرم تجدیدنظر شده این پرسشنامه در مقایسه با فرم اول بیشتر با (DSM-IV) همخوان است. علاوه بر این ویرایش دوم این پرسشنامه، تمامی عناصر افسردگی را بر اساس نظریه شناختی افسردگی پوشش می‌دهد.
 

این پرسشنامه شامل 21 گروه جمله است. لطفاً هر گروه از جملات را با دقت مطالعه کنید. سپس در هر گروه یک جمله را انتخاب کنید که بهتر از همه گویای احساس شما طی 2 هفته گذشته تا به امروز است. چنانچه در یک گروه از جملات، چند جمله در مورد شما صدق می‌کند، گزینه‌ای را انتخاب کنید که دقیق‌تر وضعیت شما را توصیف می‌کند.
 

در طول سال‌های اخیر، اختلال افسردگی آن چنان شیوع زیادی در جوامع مختلف پیداکرده که به آن اصطلاحاً «سرما خوردگی روانی»» نیز گفته می‌شود. افسردگی یک مشکل سلامت روانی است که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست دادن علاقه می‌شود. اغلب افراد در مقاطعی از زندگی خود دچار احساس ناراحتی، ناامیدی و ناخوشی می‌شوند؛ اما اگر این احساس غم و اندوه تداوم پیدا کند و با علایمی همچون عدم تمرکز، عدم لذت از چیزها، افزایش یا کاهش اشتها و خواب برای مدت حداقل دو هفته همراه شود، می‌تواند نشانه‌ی ابتلا به افسردگی باشد. با توجه به اهمیت تشخیص به موقع و دقیق افسردگی و جلوگیری از پیامدهای خطرناکی که این بیماری ممکن است داشته باشد، دسترسی به یک آزمون معتبر ضروری به نظر می‌رسد.
 

پرسشنامه‌ی سنجش میزان افسردگی دکتر آرون بک از جمله مناسب‌ترین ابزارها برای انعکاس حالات افسردگی است که در محیط‌های بالینی و درمانی به صورت گسترده بکار می‌رود و مورد پذیرش متخصصان سلامت روان است. این پرسشنامه دارای 21 ماده است که علایم جسمانی، رفتاری و شناختی افسردگی را اندازه‌گیری می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید که این پرسشنامه جهت سنجش شدت افسردگی طراحی‌شده و نقطه برشی برای عدم وجود افسردگی وجود ندارد. همچنین این پرسشنامه برای افراد 13 سال به بالا تهیه شده است.

شاخص‌های اندازه‌گیری (مقیاس‌ها)
اجرای آزمون لیست آزمون‌ها